OT Port Gdynia i szwedzki armator Lakeway Link podpisały umowę handlową na uruchomienie nowej linii ro-ro dla naczep oraz wielkogabarytowych i ciężkich ładunków na regularnej trasie łączącej Polskę ze Szwecją.
Rynek przewozów pasażerskich, ro-ro i samochodowych okazał się bardziej odporny na koniunkturę niż morski transport kontenerów. To sprawiło, że Grupa Grimaldi może osiągnąć najlepsze w historii wyniki finansowe w tym roku – zapowiedział dyrektor zarządzający Emmanuel Grimaldi.
Stocznia Hyundai Mipo przekazała włoskiemu armatorowi Grimaldi pierwszy z sześciu zamówionych statków nieczęsto spotykanego typu con-ro, czyli przystosowanego do transportu zarówno kontenerów, jak i ładunków kołowych.
Włoska firma żeglugowa, Grimaldi Group, poprzez swoją spółkę zależną Amsterdam Multipurpose Terminal (AMT), pozyskała aktywa strategiczne oraz 20-letnią koncesję w obrębie portu Amsterdam.
Linie Finnlines oficjalnie odebrały pierwszą hybrydową jednostkę ro-ro. Statek o nazwie Finneco I został przekazany armatorowi przez chińską stocznię China Merchants Jinling. Jednostka będzie pływać po Bałtyku, Morzu Północnym i Zatoce Biskajskiej.
Grimaldi Group, właściciel linii promowych Finnlines, ogłosił, że ruch jego promów do i z Rosją został wstrzymany 9 marca.
Port w Walencji ujawnił, że będzie pierwszym europejskim portem, który zainstaluje zieloną instalację wodorową. Stacja, która zostanie zainstalowana w styczniu przyszłego roku, będzie mobilna i zapewni niezbędne paliwo w odpowiednich warunkach i ilościach gwarantujących ciągłość pracy urządzeń wchodzących w skład projektu H2Ports.
W naszym cyklicznym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o firmie Irish Ferries, która postanowiła ruszyć na podbój obleganej przez innych operatorów trasy Dover-Calais oraz o nowej ofercie zaproponowanej przez grupę SKAT.
Południowokoreańska stocznia Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) zdobyła zamówienia na siedem statków o wartości 609 mln dolarów.
Włoski armator, Grimaldi Group, zapowiedział budowę sześciu nowych wielozadaniowych jednostek ro-ro w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Mipo Dockyard.
Nie był widziany od zatopienia podczas II wojny światowej. Badacze odnaleźli w głębinach okręt podwodny US Navy
Doradca Techniczny Kredytodawców - kim jest?
Indonezja rozbiła siatkę przestępczą działającą na jej wodach
Subsea7 otrzymała kontrakt w związku z inwestycją na polu Belinda na Morzu Północnym
11 laboratoriów i wielkoskalowe modele statków w nowym centrum badawczym PM
U-Boot nieopodal Rozewia? Morze Bałtyckie odsłania tajemniczy wrak